čtvrtek, 2.10.2014
autem 4km – r.Ústí Vošmendy (11:50) – červ. 1,8km – r.Pod Bozkovem – červ. 0,6km – r.Pod Bozkovskými jeskyněmi – červ.0,5 – r.Na Mansku – červ. 3,7km – r.Návarov-most – zel.0,3km – r.Návarov – nad tratí – pěšinou 0,2km – žel.stn. Návarov – 7km vlakem – Spálov, žel.stn. – 1,2km – r.Spálov, most – r.Spálov, silnice – r.Ústí Vošmendy (15:30)– autem 4km
Ve čtvrtek jsem měl volno z práce a venku bylo nádherně. Kdoví zda to není jeden z posledních pěkných dnů, byla by škoda ho promrhat nákupy nebo jen tak být doma. Vymyslel jsem proto narychlo malý výlet kousek za humny. Jedeme rychle na víkendový nákup již se zbaleným baťůžkem a ze Semil frčíme zrovna pod Spálov. Chceme jít podél řeky Kamenice takzvanou Palackého stezkou, buď do Jesenného – Na Bohňouska, popřípadě až na Návarov a zpátky vlakem. Jede v půl druhé, před třetí a pak až před pátou, ten prostřední by mohl být akorát. Je to stezka dlouhá asi 8km a nikdy jsem tudy ještě nešel, ač je to opravdu kousek a kolem výchozího bodu jezdíme často na výlety někam dál…
Před dvanáctou parkujeme u silnice před Spálovem
je opravdu krásný den, slunce svítí a v již i tak podzimně zabarveném lese vytváří další barevné odstíny
jde se nádherně, listí šustí pod nohama a je příjemně – ideální teplota na nějaké tůry, člověk není zpocený po pár metrech, jde to úplně samo
asi po kilometru vystoupáme nad řeku Kamenici
a otvírá se nám průhled do jejího údolíčka
jen abychom snad hned zase seběhli dolů
po cestě překonáváme pár vodotečí
i nějaký ten hrubší terén, kteří nám tak rádi dopřávají lesáci
podél cesty roste dost hub, podhřibci, sametky, lišky
a za malou chvíli jsme již nad zastávkou v Jesenném
no je to k ní ještě kousek
přecházíme další potůček vlévající se do Kamenice
hned pod malým splavem
na vlak ještě nepůjdeme, protáhneme si to až na Návarov, ale zjišťujeme, že se moc kocháme a kilometry neubíhají, jak bychom si představovali, bereme proto častěji děti za krk – v rámci tréninku
stoupání nad Bohuňovskem v poklusu s prckem na ramenou nás trochu orosí, ikdyž se hice nekonají
malé klesání nám dovolí si trochu odpočinout
jdeme kolem malé vodní elektrárny na místě bývalého mlýna
právě se tu vyztužuje staré kamenné koryto náhona betonem a kari sítěmi, asi nějaká EU dotace pár desítek mega do nejspíš soukromé kapsy
kolem nás lákají skalky, silně však mokré a zarostlé mechem
na pohled však krásné
pod námi stále hučí Kamenice
sem tam nějaká ošklivá „paseka“
když sem posvítí sluníčko, barvy se jen rozehrajou
sem tam nějaká překážka v cestě
mechu je opravdu všude dost
….vodopády 🙂
a to už jsme kousek před Návarovem, řeka tu teče pomalu a ani není slyšet, v klidné vodě se tu míhá i poměrně dost ryb
a teď už jsme opravdu na konci, před sebou máme starý vojenský železný most (o týden později se dozvídám, že bude od 10.10.2014 uzavřený a bude se rekonstruovat, takže to máme tak,tak a šli jsme po něm poprvé a naposledy)
odtud již jen na vlak, ale hledám nějakou inspiraci na příště, krátká vycházka na zříceninu hradu Návarov či se vydat až do Tanvaldu?
takže krátký přesun po mostě

zahnout do lesa
a jsme na zastávce, času máme víc než dost (více než půl hodiny), hnali jsme trochu zbytečně, dočítáme se, že někde na trati probíhá nějaká výluka a mají to dost chaoticky popsané, že nepoznáme, zda se to týká i nás či ne, ale idos mi ráno napsal, že to jede, tak snad…po 20 minutách „po termínu“ se začínám trochu bát, ale pro dráhy 20 minut není zase tak moc…. a skutečně, lokálka přijíždí, na mávnutí nám strojvedoucí zabliká, že nás vidí a tak snad i zastaví
zastavil…. lokálka mně dost překvapila svou elektronickou výbavou a na této trati, ani jsem nevěděl, že se u ČD něco takového do vlaku dává, natož jak se to používá či k čemu to je 🙂
el. terminál
LED návěští a digit. automat na jízdenky, při jeho prozkoumávání mne vyrušila průvodčí, že lístky mi dodá ona (Návarov-Spálov 2x15Kč), dost jsem si ulevil, protože nevím jestli bych automat obsloužil za pouhé tři stanice jízdy (kór jestli ho programoval někdo stejně intuitivně, jako je třeba CzechPoint – na tom jsem v nedávné době zjistil, že moje domněnka, že jsem technický typ vyznající se relativně dobře v SW i HW není úplně pravda)
pod Spálovem jsme za pár minut
a už jen kiláček po silnici
a jsme na dopoledním startu
ještě mapka cesty na závěr (klikni)

Byl to parádní podzimní výlet, jen škoda toho limitujícího odjezdu vlaků, že člověk kolikrát musí hnát, aniž by si cestu náležitě vychutnal. Proto raději jezdím autem než hromadnou dopravou a dělám kruhové trasy, né vždy to však jde.
autem 8km, pěšky 8km a vlakem asi 6km
DJFN